mandag 29. desember 2008

Julaften i bilder

Det BLE jul. En skikkelig koselig en!

Julaften feiret vi hos familien Tveten og familien Sørheim.
Og selv om jeg innstillte meg på jalla-jul, så ble ikke julaften så allerverst norsk allikevel.
Hvertfall så lenge vi holdt oss innedørs.
Der var det deilig pinnekjøtt, et juletre som så overraskende ekte ut, en ikke altfor sjarmerende julenisse, gaver, julebrygg, marsipan, røkelseslukt og en god gjeng med spente barn.
Og selv om det føltes rart med jul i shorts og slipperser så var omgivelsene egentlig veldig riktige. Med betlehemsmarken rett utenfor stuevinduet og stallen rett oppi gata så var det nesten som vi befant oss midt i juleevangeliet, og julens budskap ble nærere enn noen gang!

Betlehemsmarken utenfor huset

og stallen
Julemorgen begynte med pannekaker, julehefter og julesokker stappfulle av alt det norske godteriet vi savner. TAKK mamma!!
Kristin kom fra Norge og feira med meg:)
Go'ingen Filip

Henrik er i slaget
Alltid like gøy når Tore får grovis-gaver fra svigermor..
Thai-nissen er ikke like koselig som han norske

Kaja fikk alt som er rosa

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så veldig koselig å se bilder! Jeg savner deg!!! 1ooo klemmer fra mamma

Hanne sa...

og jeg savner deg!!!
:(

Kjetil sa...

Hei sveis. vil bare meddele at vi spiste taco(s) tredje juledag! Tradisjonen fortsetter! God romjul og Godt nyttår:)

peace n' låv from norway

Hanne sa...

Det er gjengen sin!!!
Takk for innsatsen Kjetil:)

Åsne sa...

Det er så fint å sjå bilder frå deg. Eg og ser med stor interesse. Flotte dame.. !!

Godt nyttår!!

Eirik sa...

Godt nyttår!

Vegard sa...

Så heit julenisse!! Jeg ønsker meg en sånn til jul neste år jeg.. Stiller du opp Hanne?

Godt nyttår! Måtte det bli fylt av mange Hanne-smil!