tirsdag 17. februar 2009

???

Det hender jeg lurer på hva som er vitsen med at jeg er her.
Ikke hjelper jeg gatebarn bort fra gata og ikke lærer jeg analfabeter å lese.
Det er litt lett å føle at det man gjør er menigsløst når det kommer én elev på engelskundervisning, eller de gangene man prøver å lære engelsk til barnehagebarn som er så små at de ikke har lært å snakke enda..!
Kan det virkelig bety noe at jeg hver lørdag maser og maser på de stakkars engelskelevene om at det heter RED, og ikke REDCHJE!? Eller at det heter PINEAPPLE og ikke PINSJHAPIL!??

Jeg tror jeg må slutte å forvente å se resultater av alt vi gjør.

Jeg velger heller å leve i troen på at vi kan noe,
også kan noen andre høste.

8 kommentarer:

Cecilie sa...

Rørende, og deilig å lese. Takk, Hanne.

Smil fra Cecilie next chair

Thor Haakon Bakke sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Kjære gode Hanne

Mange ganger har jeg lest det du skrev 9. oktober 2008 med overskriften "Under overflaten"

Sitat
”Om ikke vi kan love disse barna et liv på solsiden, så gjør det så utrolig godt at de noen timer om dagen kan føle trygghet og kjærlighet. Å kunne ta disse nydelige barna opp på fanget, klø de litt på ryggen, få frem smil og latter gjør det så UTROLIG meningsfullt å være her!”
sitat slutt
....gjett om det gir mening

Glad i deg

tante Hannemor

Anonym sa...

Hei igjen Hanne.Tenk på den glede du gir med din tilstedeværelse.Bare det må jo være stort.Du er nok en solståle for alle der nede,på samme måten som du er det her hjemme.Gleder meg til vi sees igjen.Stå på.onkel "Siggen"

Eirik sa...

Jeg tenkte ofte i Uganda at det ikke hadde noe å si at jeg var der. Jeg fikk jo ikke noe spesielt til, syntes jeg. Men rett før jeg skulle dra sa noen av studentene til meg "Hva skal vi gjøre nå som du drar hjem? Hva skal vi gjøre uten deg?" Veldig uventa. Føltes ganske ufortjent. Men det hadde vært viktig at jeg var der.

Så det handler ikke så mye om hva man gjør og hva man får til, men at man ER der. Da kan Gud bruke oss til masse uten at vi merker det:)

Ha en fin dag!

Anonym sa...

gla i deg vennen. Klem fra mamma

Hanne sa...

TAKK!

Anonym sa...

Bra sagt Hanne:)
Vettu det har jeg også tenkt på. Hvorfor ser jeg ikke resultater på det jeg gjør? Men vi trenger ikke være så resultatbasert? For det handler bare om å gjøre det som Gud leder oss inn i?

Vi skal få lønn i himmelen? Kanskje Gud viser oss en film over alle de skjulte resultatene når vi kommer hjem?

Kanskje ettervirkningene gjør at Gud kan bruke andre til å frelse 1000 stykk fordi du var engelsklærer og sa: "have you seen my funky chicken?"..