tirsdag 10. mars 2009

Gøtta i gata

Gøtta i gata roper ”go home” når jeg sykler forbi.
De første gangene hadde jeg mest lyst til å rope ”go home sjøl”, men skjerpa meg og nøyde meg med ”yes, i love you too”.
Sist jeg sykla forbi var ordforrådet utvidet til ”go home, one hundred and good bye”.
Da ante det meg (hvertfall valgte jeg å tolke det sånn) at det disse gutta vil, egentlig bare er å imponere med den lille engelsken de kan.
Det gav meg litt glød som engelsklærer. Tenk om disse gutta en dag roper ”Are you going home? Have a nice day, and good bye”.
Med gode engelskkunnskaper åpnes det så utrolig mange dører for fattige gutter fra nordøst-Thailand.
De vil, de kan, de tør.
Og her er jeg med muligheten til å hjelpe noen av disse gutta litt igang.

Jeg er utrolig takknemlig.

7 kommentarer:

Vegard sa...

Digger maaten du skriver paa Hanne! Du faar fram masse viktig paa en utrolig morsom maate. Nyt de siste ukene!!

Eirik sa...

Du er takknemlig. Og det er nok elevene også:)

Anonym sa...

Godt skrevet, som vanlig Hanne.
Vi ser alle frem til å se deg igjen.
Masse gode hilsninger fra onkel "Siggen"

Anonym sa...

Kjære kjære Hanne! 30 dager til så er du her!!! Vi gleder oss veldig!! Nyt den siste tiden! Stor klem fra mamma

Kjetil sa...

æ gleder mæ te sommeren for å høre mer :D

Anonym sa...

Ja Hanne du har en viktig oppgave i dine hender. Men jeg synes også du skal "go home". See you.. "NEVER"!

Anonym sa...

Du er god:o) Gleder meg til å se dæ igjen!