onsdag 7. oktober 2009

Elendighet

I dag møtte Cecilie en ROTTE i ganga vår. Midt i panikken klarte hun å få klemt snuta på den i dørsprekken.
Vi stod og hylte, grein, gulpa, skalv og lo i en halvtimes tid.
Cecilie utenfor i regnet, jeg innelåst på rommet mitt, hengende ut av vinduet.
Jeg trodde egentlig jeg var litt kulere enn det, men det er noe med rotter som bare er EKSTREMT ukoselig..!
Til slutt fikk vi en forbigående, barsk afrikaner til å redde oss i nøden.
Mens vi prøvde alt vi kunne og tenke på noe annet så hørte vi at han sloss med den inni ganga en stund før den daua.

Årets helt!
Ellers: noen som har noen råd mot bananfluer før jeg rømmer hjem til mamma??!

6 kommentarer:

mamma sa...

Ang bananfluer. kast ALL søppel!!! Se om det hjelper!

Papps sa...

Ikke hør på mamma. Bare la søpla ligge og kom hjem til oss heller! :-)

Helge sa...

Saft, litt zalo og litt eddik i ein kopp og bananflågene drukne leikande lett!

Hanne sa...

Hertzlich

Mari_MT sa...

Har også hørt eddik i et glass, eller legg frukt i kjøleskapet eller ved vinduet, der er det for kaldt for dem. Det har jeg erfart:)

Eirik A jobber sa...

For det første, hør på pappan din, også tar du en tur innom Hald i samme slengen :D Jaaahh, fryd og glede!
Etter det tror jeg du bør høre på Helge. Han er jo ingeniør. Men seriøst, eddik og salo. Tommel opp!