mandag 24. november 2008

Livin' the ThaiLife

Det er et kult liv.
Vi spiser på gulvet. Og vi spiser med hendene. Alle klasser vi på den samme risen, og det er helt sikkert ingen som har vasket seg på hendene først.
Jeg trives med å sovne til hundekoret utenfor.
Firfirsler er ikke mer skremmende enn mygg.
Jeg er i ferd med å tøye grensene vel langt for hvor lenge det er greit å gå med klær før man vasker dem…for vi vasker for hånd. Og greit, det har sin sjarm, men fytti for et slit.
Vi har kjøpt oss splitter nye sykler.
Min takket for seg tredje dagen.
Da hang styret og slang, kjettingen hang og slang og bakhjulet var blitt så skeivt at det ikke var snakk om at det ville gå rundt lenger.
Antakelig tålte den ikke damer på over 50 kilo, som så mye annet i dette landet.
Jeg koser meg som engelsklærer (tro det den som vil).
Jeg er fortsatt like ubrukelig når det gjelder thai.
Jeg begynner å bli god og lubben av all sticky-ricen.
Fine misjonærer er med på å dempe hjemlengselen.
Det er deilig å se utfordringer som før var store, bli mindre og mindre.
Vi har funnet roen her i Mukdahan.
Og jeg trives. Som bare det!


Vi lagde pannekaker med sjokolade
og var i lykkerus en god stund!!

Jeg er aldri ordentlig ren lenger..

Middag med bla. biskopen

14 kommentarer:

Cecilie sa...

Hanne du er RÅ!
Du legger lista! Spørs om det blir noe blogg på meg... Hehe..
Jeg er gal av fluene her nå!!

Eirik sa...

Kom hjem, Hanne!
Nei, ikke gjør det. Ikke ennå. Du har det alt for kult.
Jeg ville bare si at jeg savner deg:)

Anonym sa...

Koselig å lese bloggen din. godt cecilie har deg der og at dere har det så bra. Trass i vasking av klær for hånd!!! Ha en fin kveld! klem Bente

Åsne sa...

JIPPI, OPPDATERING!

Hanne du skriv så utruleg bra og levande. Det er ein fryd å lese. Kanskje du bør tenke media av noe slags, du som er med god med ord, og det kreative!
Fortsett å skriv. Eg ventar i spenning¨!

Klemzzzzzzzzzz

Anonym sa...

Takk det samme, du:) Ser ut som du har det kjempespennende!! Og kult at du gikk på Hald sammen med kusina mi!! Har spionert litt da, vettu;) Kos deg masse videre! Når skal du hjem egentlig?
Klem:)

Anonym sa...

Hanne du skriver så sinnsykt kult!
Godt å høre at du har det veldig bra! Men savner å ha deg på sødal.
Gla i ræi, Klem Kristin
:)

Anonym sa...

Ja, du skriver utolig bra!

Anonym sa...

Hanne. Du er fantastisk!!! Og tusen takk for kjempekoselig kort!Æ savner deg! stor klem fra mamma

jeanette sa...

Hanne :D Det ser og høres ut som du har det toppers! og det er jo aldeles bra!! :) Du får fortsette å ha det digg, og spre masse Hanne-glede!
Forresten: Pannekaker MED sjokolade!! You`re crazy

Peace out ;D

Anonym sa...

Eg har enda ikkje truffet biskopen, så du er lengre oppe i systemet enn det eg er.

Anonym sa...

Hei Hanne
Hva ønsker du deg til jul?

Anonym sa...

Hanne!<3

Jeg tror også kanskje du burde vurdere noe innen media. du skriver så bra altså:)

elsker å lese bloggen din.


PS: men jeg elsker spes.ped!!!

Marit sa...

du ae kul =)

Anonym sa...

Hei Hanne!
Veldig fint stykke i Frikirke Aktuelt! Jeg skal sende deg bladet. Jeg føyde til blog adressen din i stykket så det kan jo bli litt trafikk her nå. Ser at du spiser med biskopen! For en familie!! Du husker jeg hadde lunsj med erkebiskopen på Sierra Leone? Dichan chååp sii khiaw, khun chååp sii arai kah!
Papps