mandag 13. oktober 2008

Idyll i Hua Hin

Jeg trodde (kanskje hvertfall håpte) at når jeg flytta til Thailand så ville jeg automatisk forvandles til ei fin thaidame; liten, tynn, brun og blid. Men den gang ei, det må visst jobbes for. Som en del av denne prosessen rømte vi Bangkok, der sola ikke klarer å trenge gjennom all eksosen, til Hua Hin. Til sjø, frisk luft, svenske menyer og litt mindre klaustrofobiske forhold enn i storbyen. Aldri før har et bad vært deiligere! Vi nøyt hvert eneste sandkorn og hvert eneste svømmetak!!
På lørdagen stod vi til og med opp (hold dere fast) halv fem (!!) for å få med oss soloppgangen som vi hadde hørt fantastiske rykter om. Det var overskya.


Denne "soloppgangen" stod vi opp midt på natta for å få med oss...nydelig!

Men vi tok det med et smil og så gleden over å kunne velge og vrake i solsenger og at vi fikk oppleve munkene på vandring over stranda for å samle inn almisser.





Vi har hatt en helt herlig helg og ble akkurat så røde, brune og fregnete som vi hadde planlagt!

11 kommentarer:

Eirik sa...

Hei Hanne. Gøy å lese. Bloggen din imponerer:) Jeg leser hver gang, selv om jeg glemte å kommentere forrige gang. Jepp, jepp. Fortrolig med det fremmede er en fin bok. Så det... Ha en fin dag Hanne! Fortsett med hyppig blogging!

Cecilie sa...

DIGG, Hanne :)

Åsne sa...

hanne! det hørtes ut som ein fantastisk helg. Og så deilig med litt fregner, ingen er så fin som du og dine fregner!

Anonym sa...

jeg savner fregnene dine jeg!
er jeg med i klubben egentlig?

virker som dere har det fantastisk der nede:)

merker jeg er litt sjalu for at det er cecilie som er så heldig å være sammen med deg!jeg savner deg her!:)

Marit sa...

hei hanne =) konge blogg, men ana er vel ikkje aa forvente fraa ei soe kul jente som deg! keep up the good work! savnar deg eg..

Anonym sa...

Hei på deg Hanne

Det er kjempegøy å lese bloggen din Hanne - du skriver så utrolig godt og gir et levende inntrykk av det du opplever. Bare selg kamera -du trenger det ikke!!
Kristin og jeg er på bytur i Tigerstaden - dvs. jeg besøker henne. Gjett om hun gleder seg til hun skal besøke deg. Ha det godt hanne og lykke til med den flotte jobben du gjør. Klem fra Ingrid

Arnhild sa...

HANNE! :D Du æ bare så fantastisk løyen!! Æg savne dæg å dei goe kommentarane dine! Kjempe jilt å læsa bloggen din! Æg fylle mæ sjøl om æg ikkje kommentere.. :)

Monica E sa...

Hei kjære Hanne:-) Det var kjempe koselig å inn å lese alt du hadde skrevet og se litt bilder av det du opplever. Nå har jeg to blogger å følge med på, linda er i USA for et år:) Håper du har det bra og gleder meg til nye oppdateringer. Klem fra Monica.

Hanne sa...

ååh jeg smelter helt av alle disse kommentarene!!TAKK:)
Jeg skal fortsette å holde koken:)

Fraulein sa...

Je, gøy med blogg, Hanne!:)

Vegard sa...

Hanne! Du trenger vel ikke å forvandles til å bli liten, tynn, brun og blid du? Hvis jeg skulle beskrive hanne fra kristiansand til noen tror jeg jeg ville brukt akkurat de orda! Takk for trivelig hilsen på bloggen, håper du også stortrives. Utrolig kule bilder av munken på stranda og cecilie på benken! Fotograf du!