søndag 5. oktober 2008

Sommer på jorda smil overalt

Det er litt sykt dette her, at nå bor jeg i selveste Bangkok.
Og for en by. Her er alt annerledes fra Norge. Kanskje spesielt prisene:)
Etter å ha vært her et par timer i en utholdelig varme (som visstnok var en kald dag!!?) så tenkte jeg at nå holder det, nå vet jeg åssen Bangkok ser ut og nå kan jeg godt dra hjem igjen.
En stund var jeg litt redd for at nedturen som vi er blitt så veldig forberedt på rett og slett var kommet allerede og at den kom til vare oppholdet ut.
MEN, heldigvis, etter å ha fått kost oss litt med aircondition på hotellrommet, dusja vekk svetten for en bitteliten stund, fått en god dose pene thaismil og styrta TIDENES vannmelon-shake på naborestauranten var gløden tilbake, og jeg fant ut at det er greit, dette kan jeg godt bli vant til!!

Lørdag dro vi på et av verdens største markeder. Det var helt utrolig mye å se på og alt var helt utrolig billig. Vi ble litt gale.
10 timer(!!) labba vi rundt i løpet av dagen og var så gira på alle scoopene vi hadde gjort at vi nesten ikke merka at vi ble slitne.
Det er så mange kule thaier og de smiler så jeg smelter vekk. Vi smiler og hilser savadikaa tilbake så godt vi bare kan og føler oss litt dumme.
De eneste thaiene som ikke fikk så mye smil tilbake fra oss var dyrehandlerne på markedet.
Der lå de nydeligste hundevalper tett i tett med sløyfer på hodet og fikk kjeft hvis de bæsja.
De solgte ekorn med luer og kjoler på og kaninene lå i stabler. Det var rett og slett kjempekvalmt og fælt å måtte gå derfra uten å kunne ta med seg hver eneste en av dem.

Ellers er det meste bare fryd. Vi koser oss som turister men gleder oss enda mer til vi blir ”ekte” thaier.

(ps. for de som skjønner noe av det: vi har TESCO!!!)

Turistene på skytrain

Disse fikk bare "dere er noen drittsekker-smilet" av oss
Aldri før har vi fryda oss så mye over regn!
Kule Cecilie har scoopa nye solbriller og nekter å ta de av seg..

9 kommentarer:

Åsne sa...

SÅ GØY Å LESE!!
Å , det ser heilt fantastisk ut!
Eg gledar meg allerede til neste innlegg!
Keep on with the good work Alfis!!

Eirik sa...

Jippi! Endelig blogga du:) Det ser ut som du har det fint. Det gjør meg glad.

Fredrik sa...

Bra innlegg hanne! Du er tydeligvis ikke helt ubrukelig;) virker som dere har det bra! Hils de andre.

gunvor sa...

gøy å lese Hanne!!
Klem mamma og pappa

Anonym sa...

godt å høre at du har kommet vel fram! Gleder meg til hver enste oppdatering! Kos deg masse hanne!

Anonym sa...

gøy med tesco! gleder meg til å sjekke ut selv:D
<3 mos fra kristin

Hanne sa...

TAKK for at dere kommenterer. Det gjør alt veldig mye gøyere:)

Ruben i Oslo sa...

Fint å se at du har det bra Hanne.
Jeg så på Fjesboka at du har blitt kjent med Mari Eriksen. Ho er konge! Ho må du bli godt kjent med.

og jeg har begynt å blogge igjen:P hehe. husker sist jeg sa det. det varte jo ikke så lenge:P hehe.

Men jeg håper at du har det fett i Thailand! Og hils alle kjente der borte :) hehe.
Stor klem fra meg!

Elise sa...

Har dokke Tesco!?!!!!
Å du å du, ja, då har du ingenting å klage på :-)!

Kjekt å lese bloggen din, Hanne!
Så bra du har det bra! Hald er eit kongeår!
Kos deg videre og nyt tida!
Klem fra Elise