lørdag 25. oktober 2008

Smak av Honning

Jeg vil tro at de aller fleste først og fremst assosierer Thailand med hvite strender og turkisblått hav. På tirsdag skulka vi thai-skolen og ble med en gjeng barn og ungdom fra slummen som skulle få oppleve sjø og strand for første gang i livet!!
Det var utrolig spesielt.
Å få med seg den opplevelsen var verdt absolutt all skulking og eventuell igjennsitting (selv om det muligens var én av grunnene til at thai-prøven vi hadde på onsdag er det dårligste jeg noen gang har prestert nest etter kirkehistorie-eksamen..).

Vi to ble bestekamerater i løpet av dagen.

Det var så godt å se barna glemme tomme mager, blikkskur, rus, kjefting og utrygghet for en liten stund.
Se de le og kose seg i vannet.
Det var så godt å få se barn være barn.


Etter å ha lekt oss på stranda dro vi innom et sted og så på noen skikkelig fleibede abekatter. Den ene abekatten spiste opp godteri-gelé’en min. Skikkelig fleibede.
Æ trodde æ skulle le mæ i hjel.

13 kommentarer:

Eirik sa...

:) Så fint å lese! Det så ut som en fin dag...

Jeg forbinder Thailand med deg, Tueng-Tueng, Nen, gule kongeskjorter, sterk mat og en sang/dans om alle dyrene i havet. Pluss litt til.

Cecilie sa...

Hanne, du overrasker meg stadig. Sitter å ser bort på deg, der du sitter i senga di og grubler og biter litt negler. Så går jeg inn å leser din blogg, og jeg er imponert! BRA, blogg. - misunnelig

Åsne sa...

Å hanne.. for eit nydeleg bilde av deg og den nye bestevennen din! det ser ut som dere liker kvarandre! Mamma gråter av innlegget!
For ein kvardag du har!

Også, likår æ at du å kan le litt av fleibede abekattår!

Ruben i Oslo sa...

Flott at du har fått deg en ny venn da :D hehe, fett. Jeg vil også til Thailand..

Anonym sa...

Herlig lesning og fine bilder. Det va heilt utrolig morsom å se den flebede abekatten som var HEILt lik Julius!!
Papps

Silje Marie sa...

Jeg gir meg over! Hvor får du det fra!! Utrolig bra:)

Anonym sa...

Hei igjen Hanne. kjempegøy med bilder! Klem Mamma

Anonym sa...

Hei hanne. Gøy med bilder! Klem mamma

Anonym sa...

Hei igjen gode Hanne
Takk for oppdatering. Det gjør noe med meg når du forteller så levende og tydelig som du gjør.Stå på
Klenm fra tante Hannemor

Anonym sa...

Ser ut som en fanstastisk måte å tilbringe dagen på! Godt å kunne gå inn å lese og se bilder! Du er go:o)

Anonym sa...

Hei! Du skriver veldig bra blogg'er! Får virkelig følelsen av å være der selv :) Høres ut som et spennende år for deg! Ble tipset av din mor at du blogg'er :)

Håper alt går bra med deg!

Anonym sa...

Hanne min venn<3
For et nydelig bilde, jeg ble helt rørt!
ser ut som du har det topp der nede:)
idag våknet jeg til snø, da merket jeg på deg og at du er skikkelig heldig som slipper den fuckingskulda!

HANNE JEG SAVNER DEG!

tusenmillioner klemmer fra Maren

Anonym sa...

Kjempe gøy å følge med Hannemor:)Å noen nydelige bilder.. Stolt av deg:)
Varme klemmer fra lille Charlotte